هنر آباد , آموزش نقاشی  , خط تحریری , خوشنویسی , گرافیک

خرید فروش سی دی آموزش نقاشی, خوشنویسی و خط تحریری با خودکار

فروش لوازم تخصصی خوشنویسی و نقاشی

پیدایش تصویر سازی گرافیکی در غرب :

پایه ریزی طراحی گرافیکی در دهه 1920 به وسیله «لاسلوماهولی ناگی»و«یان تاشی کولد» انجام گرفت.آنها در کتابی به نام «تایپو گرافی جدید» استانداردهای جدید را در جهت ستایش سازه های ماشینی در تصاومیر فتوگرافیک (عکاسی گرافیک) طرح ریزی کردند و از این پس شاخه ای به نام طراحی محض از تصویر گری داستانی جدا شد و گسترش یافت.

تصویر سازی داستانی

تصویر سازی داستانی

توسعه دوربین عکاسی به عنوان یک ابزار ثبت در اواخر قرن نوزدهم میلادی بسیاری از هنرمندان را از مسئولیت واقعه نگاری رهایی بخشید.

دوربین جزئیات محیط بیرونی را ثبت کرد و از این طریق هنرمند را به جستجوی ذهن و گستره های نهان مجاز کرد. ابتدا به وسیله نهضت امپرسیونیسم (اصالت دریافت حسی ) وسپس اکسپرسیونیسم(اصالت بیان ) هنرمندان آن قرن از سخت گیری های رئالیسم (واقع گرایی ) آکادمیک رهایی یافتند و پوسته های حفاظتی را از احساسات خود به کناری افکندند.

سپس در اوائل قرن بیستم به وسیله کوبیست ها ، فهم جدیدی از روابط فضایی و زمانی و گسترش تکنیکی در هنرهای تجسمی پا گرفت و رفته رفته به واسطه وسایل جدید ارتباطات نظیر رادیو ،تصاویر متحرک و نهایتا تلویزیون ،خصیصه های بصری جدیدی در حوزه تبلیغات برای فروش کالاهای تجاری شکل گرفت. در اواسط قرن نوزدهم تصویر سازری فقط به منظور اهداف روزنامه نگاری به کار گرفته می شد اما از دهه 1870 به بعد طراحی تصویرسازانه به شکل جدیدی که همانا ترکیبی از تایپ و رسامی بود به وسیله ژولس شره در پوستر های تبلیغاتی تغییر یافت.

حروف نگاری او در هماهنگی با تصاویر سحرانگیز و رنگارنگ و مملو از تاثرات حسی (امپرسیون ) طراحی می شد. پوستر های او پیشاهنگ نهضت جدیدی به نام «آرت نووه» (هنر جدید ) شد که توسط فرم های اندام وار (ارگانیک ) زاده شده و از ماشین برای دنیای جدید مصرف ،تعریف می شد. سپس این سبک گرافیکی توسط افراد دیگری چون «تولوزلوترک» و «آلفونزموکا» پی گیری شد  ودر دهه اول قرن بیستم طراحی تصویر سازانه با سبک جدیدی که «پوسترهای شی واره » نامیده می شد ابتدا در آلمان و سپس در انگلستان ،فرانسه و ایتالیا ادامه یافت.

این سبک ،ابتدا توسط «لوسیان برنالد»هنرمند آلمانی با طرد عناصر غیر ضروری تصویری و نوشتاری به نفع صورت پردازی از یک شی یا موضوع تبلیغی،شکل گرفت. چنین پوسترهایی معمولا فقط با علامت تجاری کالا به جای متن ارائه می شدند. آن پوسترها که از لحاظ زیبایی شناختی گیرا و به نمایش می گذاردند. پوسترهای برنالد برای کمپانی «پریسترمچ» مصادیقی بودند برای قدرت تصویر و نوشتار طراجی شده در یک مجموعه موزون.

بدون وجود علامت تجاری (پریستر) بیننده فقط دو عدد کبریت را می بینند (یک نمونه شبیه واره از پاپ آرت ) و بدون دو کبریت هم رنگ ،اسم پریستر به سادگی فقط یک نام معرفی کننده دیگری است در دریای پوسترهای تبلیغاتی هم شکل . اما در حین اتحاد این عناصر از لحاظ زیبایی شناختی و کارکرد گرایانه ،هنوز زیبا هستند. چنان پوستری یک نوع «حافظه نگاری »یا عامل کمک کننده به حافظه را ایجاد کرده است که تا به امروز هنوز یک ارتباط بسیار موثر است. مهمتر اینکه پوستر برنالد در زمانه جدید چرا که بیشتر انتشارات تا آن زمان ، دکوراتیو و تزیینی بودند.

در طی سالیان نخستین قرن بیستم تصویر سازی و عکاسی با وزن و ارزشی یکسان البته در ارتباط با متن ، نیاز و بودجه ای خاص استفاده  می شدند. عکس بهترین وسیله ای برای نشان دادن واقعیت بود در حالی که تصویر سازی برای افسانه پردذازی و قهرمان پردازی از یک کالا یا یک ایده ، مناسب تر بود و چنین چیزی یک استراتژی (روش راهبردی دراز مدت) معمول برای فروش بود خصوصا در ایالات متحده که رقابت برای کالاهای بیشتر ، سرعت بیشتری نسبت به اروپا داشت. این روش تا نیمه اول قرن بیستم ادامه داشت.

ما بین دو جنگ جهانی ، «واقع گرایی » در هنر زیبا و کاربردی امریکا بالاترین مرتبه را داشت در حالی که اروپاییان به سمت تصاویر انتزاعی و ماشین واره پیش می رفتند . حتی در اروپا دو رویکرد به صورت موازی (گهگاه ادغام شده) ظاهر شد، یکی «خالص» و دیگری «دکوراتیو». ساده کردن فرم در بعضی از هنرهای کاربردی معمول گشت که تحت تاثیر جنبش های ایدئولوژیک و مکتب های هنر مدرن قرار داشتند. چنین امری مشتمل بر بکارگیری کولاژهای تصویری و تجزیه فرم های نوشتاری  به عنوان طراحی که همانا سمبل عصر ماشین بودند،می باشد. رویکردی که هم «فوتوریست های ایتالیایی» و هم «دستیل های هلندی» و «سازه های روسی و اروپایی شرقی» و همچنین «باهاوس آلمانی » را در بر گرفت.

این گروه ها بعدا ملاک های خلوص هنری را به نحوی توسعه دادند که بر اساس آنها ساختن تصاویر فقط به عکاسی محدود می شد و همچنین عناصر نوشتاری که موجود بودند. تصویر سازی های «اِل لیسیتزکی»برای کتاب اشعار انقلاب «ولادیمیر مایاکوفسکی» با عنوان «برای صدا» مثال بسیار خوبی است برای یک تصویر سازی غیرتزیینی که در آن سمبل های گرافیکی هم برای همراهی با متن و هم به لحاظ زیبایی شناسی طراحی استفاده شده اند.

ال لیسیتزکی- پوستری برای نمایشگاه هنر شوروی- زوریخ سال 1929

ال لیسیتزکی- پوستری برای نمایشگاه هنر شوروی- زوریخ سال 1929

به عنوان یک شیوه متفاوت و تجاری در مقابل رویکرد مدرن ،طراحان ،یک نوع شیوه گرایی استیلیزه (سبکی)را در آثار متنوعی به کار گرفتند که در آن موقع با عنوان «هنر مدرنه یا مدرنیستیک» یا عامه آن به عنوان «آرت دکو»نامیده می شد. آن یک ترکیبی بود از بعضی مشخصه های مدرن شامل الگوهای هندسی ،زیگورات های مصری و اجزای ارگانیک(اندام وار)که با مجموعه ای از تزیینات دکوراتیو قرن نوزدهمی که به زور در آمده بود ،ترکیب شده بودند.

در حالی که عکاسی را مدرنیست ها ترجیح می دادند چرا که در آن مدل سازی های ظریف گرافیکی که معرفه طراح مدرن بود،وجود داشت. در حالی که طراحی کاربردی در حد افراط مشخصه رویکرد مدرن بود ،تزیینات ظریف ،سبک«دکو«را در بزرگ شهرها، تعین می بخشید که بدین منظور تصویر سازی در سطج وسیعی استفاده می شد. در طی اواخر دهه 20 و اوایل دهه 30 یک نوع آمیزه ویژه ای از مدرن و مدرنه توسط پومسترسازان فرانسوی به نام های «اِی.ام.کاساندر» ، «ژان کارلو»،«چارلز لوپو»ودیگران ظهرو کرد.

تبلیغات آنها به طور مشخص ، طراحی تصویرسازانه آن روزگار را به خوبی مجسم می ساخت که در خلال آن ها شیوه های متعددی برای ترکیب تایپ و گرافیک و تصاویر نقاشانه به چشم می خورد.

تصویر سازی غالبا بد فهمیده شده است چرا که از روش های مختلف به اجرا در آمده است وبراغی اهداف متنوعی نیز به کارگرفته شده است. بنابراین مقداری روشنگری در این زمینه لازم است. سنتی ترین تعریف آن می گوید:تصویر سازی یک قصه می گوید.

بعضی از تصویر سازی ها ممکن است یک داستان کامل را بازگو کنند مثل داستان های گرافیکی ،«کُمیک استریپ» و کتاب های تصویر سازی یک قطعه از یک داستان یا متن گرفته می شود که در چنین موردی تصویر سازی براساس یک قطعه از یک داستان یا متن گرفته می شود که در چنین موردی تصویر سازی یک علامت تصویری است .تصویرسازان کتاب ،ذهن خوانندگان را با فراهم کردن پرتره هایی از شخصیت ها و صحنه ها بر می انگیزانند.

تصویر سازی باید از روشن سازی که در آن یک صفحه ی تایپی با دکوراسیون دادن ، پرزرق و برق می شود،تمیز داده شود. تصویر سازی های دکوراتیو ،داستانی نیستند اگر چه که به خواننده کمک می ککند که داستان را تعقیب کند.

در طی چندید دهه کتابهای تصویر سازی شده یا یک سر ترجمان معادل متن بودند(مثل جزیره گنج اِن.سی.ویت) یا تفسیرهایی تجملی بوده اند (مثل آلیس در سرزمین عجایب سرجان تنیل) یا بیانی مجرد و انتزاعی (مثل برای صدا ال لیسیتزکی).

خرید پستی DVD هفت هزار مدل نقاشی
فروش کینگ اسپینگ 2013ر

خريد پستي هزاران مدل نقاشی

یک دیدگاه برای این مطلب ارسال شده است.

  1. […] و تصویر سازی تبلیغاتی تقسیم شد،که به تدریج با معرفی تکنولوژی بصری (تصویری) و وسایل ارتباطات جمعی نظیر سینما و دوربین های […]

ارسال دیدگاه


فید مطالب مجله اینترنتی هنر آباد

پیشـنهاد ویژه

  • مدل نقاشی,طرح نقاشی,مدل نقاشی رنگ روغن
  • خط تحریری - اموزش خط تحریری
  • اموزش طراحی - آموزش طراحی با مداد
  • آموزش نقاشی با آبرنگ